Followers

Sunday, November 1, 2009

the ugly truth (part 3)

ps : this post is not written based on my kepala hotak je ok.. i do some girl talk with some senior n junior n dis are wat we all agree with.. (berbagai lapisan umo yang turut serta, jadi dont think dis are budak2 kecik punya pemikiran ye..)

1) udah menjadi trend skarang di malaya, gadis2 gemar mencari lelaki yang nampak gayanya sudah stabil dari segi ekonomi.. biarpun lelaki itu sudah ber"gadis" mahupun sudah ber"isteri"..

sehinggakan xada rasa segan silu lagi menulis niat2 huduh derang tu kat blog2 atau FB.. contohnya, "harini ak nak pakai lawa2, baju kebaya ketat nak goda boss ak.. bini dia tgh mengandung, da xda shape, kompem boss cair ngan ak.. lagipon ak xkesah bermadu, boss ak tu bukan nya xmampu"....." ak mmg perampas.. tp bila ak da rampas ak akan setia n sayang dia sampai bila2.. bukan macam minah tu.." perkataan 「merampas」 atau 「perampas」 tu da menjadi satu kebanggaan.. apakah?? sudah tidak ada nilai2 murni lagi ke dalam diri gadis2 malaya skang?? tidak ada otakkah mereka2 jika lelaki2 itu dgn mudah sekali meninggalkan gadis atau isteri meraka, xmustahil benda yang sama akan terjadi pada anda, dgn kata lain lelaki itu juga dgn mudahnya meninggalkan anda jika ada gadis xtau malu yang lain mula menggoda mereka??

2) pelajar2 lepasan luar negara sahamnya sangat tinggi di malaya..

ya saya lepasan luar negara, tp bukan saya nak bangga diri dgn kenyataan ini.. cuma rata2 itu yang dapat dilihat.. tp bukan suma manusia buta hati dan buta mata.. lepasan luar negara xla se"howt", se"kaya", se"bijak" yang korang fikirkan.. ye, bawak balik kreta sport, kereta import mewah yang mmg simboliknya menampakkan kami ni sangat "mantap" tp pernahkah gadis2, jejaka2 yang di malaya tu terpk dari mana datangnya duit2 semua tu?? klu bukan sebab dapat sponsor dari family, myb dari titik peluh buat part time job sampai balik keja pengsan dek keletihan, ataupon duit sclrship yang dikumpul2 berjimat sampai nak makan pon sep duit.. lagipon, bila balik malaya, sama je ngn korang2 kat malaya tu.. starting keje tetap rm2ribu++.. tu klu da kompem dapat keje? klu balik dok nganga dulu.. xke sama ngan korang jugak? macam mana nak maintain keta hebat yang perlukan manjaan duit sesaje tu?? yang betul2 berjaya mungkin hanya 1/3 sahaja.. (zana pon xtentu masa depan macam mana lagi ok!!)

3) status "awek @ balak ak budak obesea" sangat mintak penerajang gaya "onbak"

bangga ke?? tu pemikiran time zaman pemerintahan jepun dulu la ngong!! selambak da orang dok study kat obesea.. xde makna nya.. kat jepun nih saje, setaun dekat 300 orang malaya mai dok terbang mengaji kat cni.. i think most of us bukan truely bijak pandai, tp nasib yang menyebelahi kami.. ade je memember zana yang SPM staight A tapi rileks je study kat UPSI.. respek lu weyh!! korang ingat zana bijak ke? tanya la bebudak SAINA, dimana ranking zana kat skolah dulu.. dengan masalah disiplin.. sumpah korang gelak guling2..

4) clubbing adalah hobi hujung minggu..

walaupon imej zana ala2 gadis clubing, tp zana nak terus terang zana xpenah pon pegang pintu pagar mana2 club.. masakan mau jejak kaki dalam club.. tp zana xsalahkan sesapa, zana nak nak dressing macam tu.. padan muka ku.. sebab tu ada pepatah " jangan ingat kerang tu tertutup rapat, dalam dia ada isi" paham dak? alah.. ala2 dont judge book by its cover la.. merepek!! berbalik ke subjek ke4.. zana nak berceramah, zana sendiri tau zana xlayak.. jadi zana bicara cara lain lah.. slalunya, yang syok sangat benda2 camni rata2 penduduk luar bandar yang berhijrah ke bandar ataupon kanak2 yang dikonkong tetiba mendapat kebebasan keluarga.. bangganya dapat cakap "ak g clubing la.. mana layan lepak kdai mamak skang".. g clubing juga ada banyak definasi.. harap2 korang2 tau la batasan kita kan? lagi satu ingat la sama niat berhijrah tu untuk belajar, jangan la sampai extend xhenti2.. extend rambut pun da mahal, neyh plak extend blaja.. sian mak ayah kan?? da la tamau cakap la bab neyh.. xpandai!!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ini je dulu ok?? nak tgk entry ni mengundang kritikan teruk ke x.. nenanti sambung lagi~

9 comments:

syaza said...

ahahahhaha....aku tau emosi main pranan BESAR kali ni..
mm..kalo betul2 kaya x dduk japan kot..g US ka UK ka..
part clubbin ak no comment..
p/s: tetiba aku rasa superb bodoh, tgk sempai aku dpt masuk kyoto dai wat daigakuin..FML!!!!!!

dartdadada said...

ni awat dok emo pasai bf bf ni...ada apa apa ka ni.....

Cieri said...

`OMG! aku sayang ko!` was the 1st thing yang keluar dalam kepala aku bila baca entry ko ni
mukankei aku tau.
haha
num 2 aku stuju.
`awak bakal grad obersea,macam mana saya nak setaraf dgn awak.saya grad local uni/kolej swasta/politek aja` memang nak kena terajang aku sapa yang pk camni.

num 3 pun aku setuju.
nasib je pun sume ni.aku dulu bukan top ten.last ten dalam kelas last skali ada la.markah merah merah aja.add math aku kantoi dr awal form 4 sampai percubaan SPM.
ngaji kat mesia lagi happening kot.lagi best.aru imi de.

xd butang `like` macam kat fb ke entry ko kali ni?

marumaruchan said...

emosi ada la 12% hadir dalam entry kali nih..
lagi 88% tu hasil girls talk yang sangat panas..
muahahaha~

xdak pa eyh kak dart.. cuma luahan rasa hati jah~

thnx ecah..
ak nak blajar ngn founder FB a camne nak letak butang like ngan unlike camneyh!!

Cieri said...

ko blh ltk butang cool etc mcm kt blog aku n calvin jyan?

Liyana Safra Zaabar said...

zana.jom gi clubbing.hahah

ntah,duk emo pasaipa,list aritu dah try lum?

Anonymous said...

orang kita memang persepsi mcm ko cakap tu

x blh elak ler

Wan Nor Dalila bt Wan Mahmood said...

dalila likes this~

ATIE said...

aku gunakan beberapa minit untuk bce entry ni...sedangkan aku tgh ce n0te untuk exam s0k.. tahniah.. menarik2..haha